Észpörgető fűszerek és ételek

Az online tanulás a mostani tinédzsereknek mára egy olyan fogalom lett, ami egyenlő a bezártsággal, elszigeteltséggel, otthoni unalmas tanulással. Ezért is nagyon fontos, hogy a „kötelező tanulás” napjait hogyan élitek meg. Íme, néhány olyan fűszer és étel, ami segít a koncentrálásban és felfrissít, hogy minél hamarabb foglalkozhass mással.

Pngtreehello brain 3584625

Az oreganó

Kevesen tudják, hogy az oregánónak magas az antioxidáns-tartalma, illata javítja a hangulatunkat, megakadályozza a hangulatingadozásokat, enyhíti a szorongást. Hatására jobban tudunk aludni, de tanulni is. Az illóolajával átitatott kendő például segít a vizsgákban, mert amellett, hogy növeli a koncentrálási képességünket, megakadályozza, hogy az izgatottság miatt “leblokkoljunk”. Nem is beszélve egy jó paradicsomlevesről, vagy makaróniról!

oregánó

A fahéj

fahéj összetevői az Alzheimer-kór elleni küzdelemben játszanak jelentős szerepet, mennyei illata pedig nyugtat és csökkenti a stresszt. Képzelj csak magad elé egy tányér fahéjas tejbegrízt, vagy inkább készítsd is el!

 fahéj

A dió és az étcsoki

Napi egy maroknyi dió és egy-két kocka magas kakaótartalmú étcsoki fogyasztása igazán finom módja az agy támogatásának. A csonthéjas magvak, de különösen a dió kiváló forrása az E-és B vitaminoknak, ami növeli az összpontosítást és az emlékezőképességet. A szintén antioxidáns hatású fekete csokoládé is olyan természetes ösztönzőket tartalmaz, amelyek növelik a koncentrációs képességet.

dió

étcsoki

 

 

 

 

 

 

 

 

A cukor (glükóz)

A bevitt szénhidrátokból az anyagcsere folyamatok hatására képződik a szervezet elsődleges energiaforrása a glükóz, ezért kis mennyiségben a cukor is jó hatással lehet a memóriára, ám nagy mennyiségben több a kára, mint a haszna. Egy-két szem szőlőcukor tanulás közben azért megengedett!

szőlőcukor

A magas rost tartalmú reggeli

A reggelinek is nagy szerepe van az összpontosításban. Kísérletek igazolják, hogy azok a diákok, akik reggelivel kezdik a napot, lényegesen jobban teljesítenek, mint azok, akik nem esznek semmit ébredés után. Az ajánlások szerint a legjobb agybarát ételek listáján a magas rosttartalmú gabona, a tej és a gyümölcsök szerepelnek. Egy reggeli müzli, vagy zabpehely tejjel tökéletes napindító reggeli lehet, mert a zab agyserkentő és idegerősítő gabona. B-vitaminokat, magnéziumot és tirozint is tartalmaz, amit a szellem vitaminjának is neveznek. A tönkölybúza magjában lévő zsír erősíti az idegek mielinburkát, és stabilizálja az idegrendszert. A szójabab pedig lecitint és aminósavakat tartalmaz, ami az ingerület-átvivő anyagok felépítéséhez szükséges az agyban.

műzli

Az alma

Biztos, hogy erre nem is gondoltál, hogy az olyan bárki számára elérhető gyümölcs, mint az alma, antioxidáns tulajdonságának köszönhetően segít megelőzni az olyan idegrendszeri megbetegedéseket, mint az Alzheimer- és a Parkinson-kór. Szóval naponta legalább 1 alma, mindenkinek jót tesz.

alma

Forrás: https://www.mindmegette.hu/

Írta: Filipinyi Nóra

Kérdésed van? Keress minket bizalommal!     felveszem a kapcsolatot

×
Tanulj akár munka mellett, teljesen ingyen rövid
képzési idővel!

Szakmai képzés honlapra borítókép

Felnőttek ingyenes szakmai képzése